پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود چت کردن به جای حرف زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی خراسان رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید
سرخط خبرها

جای خالی نظارت بر کلاس‌های تابستانی در مشهد| کسب درآمد یا پر کردن اوقات فراغت؟

  • کد خبر: ۱۶۹۵۱۰
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
جای خالی نظارت بر کلاس‌های تابستانی در مشهد| کسب درآمد یا پر کردن اوقات فراغت؟
این روز‌ها تب و تاب ثبت نام در کلاس‌های تابستانی برای پر کردن اوقات فراغت به اوج خود رسیده اما در این میان جای خالی نظارت بر این کلاس‌ها کاملا محسوس است.

به گزارش شهرآرانیوز، فصل تابستان که از راه می‌رسد، دغدغه ثبت نام در کلاس‌های تابستانی برای دانش‌آموزان و والدین آغاز می‌شود. برخی از کلاس‌های تابستانی هزینه‌های زیادی را می‌طلبد و والدین ترجیح می‌دهند از خیر این کلاس‌ها بگذرند و فرزندانشان، تابستان را در کنار تلویزیون، فوتبال و دوچرخه‌سواری سپری کنند. در این میان موسساتی هم هستند که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و به جای پر کردن اوقات فراغت ابتدا کسب درآمد را مد نظر دارند.

البته ناگفته نماند که مراکزی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی از مساجد و فرهنگسراها، کلاس‌های اوقات فراغت را با هزینه‌های مناسبی برگزار می‌کنند اما در این بین برخی مدارس غیر انتفاعی و مهد کودک‌ها و... برای تامین هزینه‌های تابستانی خود اقدام به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت می‌کنند که بعضا بابت هر کلاس کوتاه‌مدت‌شان هزینه‌های هنگفتی را از والدین اخذ می‌کنند؛ هزینه‌هایی که تناسبی با میزان ساعات شرکت دانش‌آموز در کلاس‌ها ندارد و کاملا واضح است که کلاس مورد نظر بهانه‌ای  برای دریافت پول است.

مبالغ هنگفت کلاس‌های اوقات فراغت

سپیده مهدوی، یکی از والدینی که فرزندش را در این کلاس‌ها ثبت نام کرده، می‌گوید: برای فرزندم کلاس اوقات فراغت شنا ثبت نام کردم که برای ۱۲ جلسه مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از ما دریافت شد. البته این دوره همه سه ماه تابستان فرزندم را پر نخواهد کرد و باید در کنار این، کلاس دیگری نیز در نظر بگیرم.

زهرا کیهانی نیز به عنوان یکی دیگر از والدین متقاضی ثبت نام فرزندش در دوره‌های تابستانی عنوان می‌کند: من شاغل هستم و فرزندم مهد کودک می‌رود. با شروع تابستان علاوه بر ارائه صورت‌حساب سنگین جهت ثبت نام مهد کودک، از ما بابت شرکت فرزندمان در کلاس‌های تابستانی نیز طلب هزینه می‌کنند.

مریم ستوده هم که فرزندش را در دوره‌های تابستانی ثبت نام کرده، از مبالغ هنگفت کلاس‌های زبان خارجه گلایه‌مند است و می‌گوید: هزینه‌ یک ترم کلاس زبان خارجه بالغ بر ۲ میلیون تومان است. هزینه‌ کلاس‌های اوقات فراغت برای ۲ فرزندم که باید کلاس زبان خارجه ثبت نام کنم، بسیار سنگین است؛ ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب را هم باید به مجموعه هزینه‌ها اضافه کنم. به این ترتیب تقریبا ۲ برابر قیمتی که عنوان کردم، باید برای سه ماه تابستان فرزندم بپردازم؛ چرا هیچ نظارتی بر کلاس‌های تابستانی نیست؟

نورینو مانع بروز تخلف در کلاس‌های اوقات فراغت 

رئیس اداره فرهنگی هنری اردو‌ها پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همین خصوص در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه پایگاه‌های اوقات فراغت در مجموعه آموزش و پرورش استان آماده برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان ۱۴۰۲ است، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان ۹۰ کانون فرهنگی‌تربیتی فعال داریم. علاوه بر مدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان، پژوهش‌سرا و مراکز مشاوره، تشکل‌های دانش‌آموزشی نظیر سازمان دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و مراکز تربیت بدنی و ورزشی فعالیت‌های تابستانه خود را پیاده خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر این موارد برخی کلاس‌های اوقات فراغت توسط مساجد، ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه سامانه نورینو سامانه‌ای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مدارس، مدیران کانون‌های فرهنگی، مراکز ورزشی و... باید عناوین پایگاه‌های خود و رشته‌های هنری و ورزشی به همراه قیمت‌ها را در این سامانه ثبت کنند؛ سپس دانش‌آموز وارد پرتال خود در سامانه نورینو می‌شود و با توجه به آدرس محله خود، می‌تواند رشته مورد علاقه‌اش را انتخاب کند.

رئیس اداره فرهنگی هنری اردو‌های پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: ثبت نام‌ها از هفته گذشته در سامانه نورینو به آدرس my.medu.ir آغاز شده و تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص تخلف برخی از برگزارکنندگان کلاس‌های اوقات و فراغت گفت: قطعا گزارشات واصله از تخلفات در کلاس‌های اوقات فراغت که از طریق سامانه پاسخگویی، نظارت و ارزیابی شکایات در آموزش و پرورش به دست ما می‌رسد، بررسی و رسیدگی خواهد شد. سامانه نورینو باعث می‌شود نظارت مناسبی بر نحوه عملکرد کلاس‌های اوقات فراغت انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->